never forget

Bilder från tumblr.

Idag är det 10 år sen den hemska terrorattacken mot WTC hände. Jag kommer aldrig glömma den dagen. Jag och min kompis satt och åt lunch inne på mitt rum. Sen ropar min mamma på mig och jag kommer in i vardagsrummet, vänder blicken mot tv:n och ser ett plan krascha in i ett av tornen. Känslorna går inte att beskriva, speciellt när man har familj i New York. Vi ringde hem till dem men ingen svarade. Tänk om de hade varit där nere? Till slut fick vi tag i dem och alla var oskadda. Men 3000 personer miste livet och hundratals arbetare har åkt på dödliga sjukdomar efter att ha grävt i massorna. Och de får inte ens vara med på ceremonin som hålls idag. De har precis samma rätt att vara där som familjer till de som miste livet. Fy på dig Bloomberg.


Rest In Peace♥ We will never forget.

Kommentarer
Postat av: ida

ja hon e jätte grym ! , ja ush det va fruktansvärd denna dag för 10 årsen!

2011-09-11 @ 17:55:20
URL: http://idacharlottepettersen.blogg.se/
Postat av: IVANTRIP

fruktansvärt...

2011-09-11 @ 18:37:14
URL: http://ivantrip.blogg.se/
Postat av: Jenlen

Mm det är förskräckligt när man är där känns de så konstigt som att det aldrig har kunnat hända liksom.usch va många som miste livet bl.a. För dom va hjältar som hjälpte till frivilligt.dom

bilderna när de tjocka molnen kommer och alla springer ifrån de det är så hemskt jaja..men som en sa alla måste ju leva vidare dessa hemska människor ska inte få

vinna och ta över deras liv liksom livet går ändå vidare.

2011-09-12 @ 07:53:22
URL: http://Http://jenlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0